niedziela, 19 grudnia 2010

Zupa szpinakowo-czosnkowa


Składniki (2 osoby):
- bulion warzywno - grzybowy
- szpinak rozdrobniony (mrożony) ok 8 kostek
- czosnek 6 ząbków
- śmietana 12% /jogurt naturalny
-kromka chleba orkiszowego podpieczona w tosterze
-grzanki ziołowe
-pieprz świeżo zmielony

1. Prosty przepis na bulion już kilka razy podawałam we wcześniejszych przepisach na zupy. Ważne żeby nie dodawać kostek rosołowych, żadnych zupek z proszku itp.  Moża dodać łyżkę masła pod koniec gotowania i odrobinę soli. Ja prawię zawsze dodaje do bulionu suszone grzyby - uwielbiam ich aromat:)


2. Najzdrowiej użyć szpinaku rozdrobnionego bez żadnych dodatków i doprawić zupę śmietaną. Ja niestety miałam w zamrażarce tylko szpinak ze śmietaną i takiego użyłam. Zupa wyszła pyszna nie mniej w składzie mrożonki był nie tylko szpinak i śmietana:(



3. Do gorącego bulionu (zostawiam grzyby a reszty warzyw sie pozbywam) wrzucam szpinak i chwilę gotuję, dodaję rozgnieciony czosnek i śmietanę. Nalewam do talerzy, na wieszchu układam pół przypieczonej kromki chleba dodaję śmietanę/jogurt w postaci keksa i trochę grzanek. Doprawiam świeżo mielonym pieprzem.