poniedziałek, 20 grudnia 2010

Omlet z pieczarkami

Jajko w każdej postaci jest świetnym, pożywnym i zdrowym pomysłem na śniadanie. Połączenie jajka z pełnoziarnistym chlebem gwarantuje, że wytrzymasz bez głodu do drugiego śniadania :)
Zawsze mnie to zastanawia jak można dotrwać do następnego posiłku gdy na śniadanie zje się bułeczki z dżemem. Faktycznie w pierwszych kilku minutach od zjedzenia bardzo wzrasta poziom glukozy ale i równie szybko spada. Pełnoziarniste produkty nie są tak łatwo rozkładane na cukry proste, więcej czasu potrzeba by jedznie się wchłonęło, dzięki temu nie ma gwałtownych skoków poziomu cukru, które są niezdrowe.Białko jajka jest również wolno wchłąniane, dzięki temu dłużej czuje się sytość.

Jako że chwilowo mam dość gotowanych jajek to pokusiłam się aby zrobić dziś omleta z dodatkiem płatków zbożowych. Ponieważ było ciemno na dworze gdy robiłam śniadanie dlatego zdjęcia są nie najlepszej jakości.

Składniki ( dla 1 osoby)
-2 jajka
-1 łyżka płatków zbożowych ( mieszanka owsianych, żytnich, pszennych i jęczmiennych)
-1 łyżka mąki orkiszowej
-1 mała cebula
-2 pieczarki
-1 plaster szynki
-1 plaster sera
-2łyżki groszku
-1łyżka oliwy

1.  Gorącą patelnię smaruje oliwą, układam krążki cebuli i plastry pieczarek.
2. W miseczce mieszam 2 roztrzepane jajka z płatkami i mąką. Masę wylewamy na podsmażone warzywa dodajemy sól i pieprz.  Gdy masa się zetnie obracamy omlet na drugą stronę i dodajemy podkrojoną na mniejsze kawałki szynkę i ser.
3. Gotowy omlet posypujemy groszkiem.